Курсове за следдипломна квалификация към факултета по журналистика

Курсове за следдипломна квалификация към факултета по журналистикаЦентърът за следдипломно професионално и продължаващо обучение (ЦСППО) към ФЖМК е обслужващо звено в структурата на Софийския университет „Св. Климент Охридски”. Центърът организира и провежда краткосрочни и дългосрочни следдипломни квалификационни курсове в областта на журналистиката, медиите, публичната комуникация, връзките с обществеността, рекламата и книгоиздаването, за дипломирани след средно образование, професионални бакалаври, студенти и висшисти.

Центърът организира и провежда обучения за придобиване на професионална квалификация в системата на професионалното образование в областта на журналистиката, медиите, публичната комуникация, връзките с обществеността, рекламата и книгоиздаването. Центърът организира и провежда международни конференции, семинари, симпозиуми и работни срещи в областта на журналистиката, медиите, публичната комуникация, връзките с обществеността, рекламата и книгоиздаването.

В обучението участват преподаватели и експерти от ФЖМК и други факултети и звена на СУ „Св. Климент Охридски”, специалисти от страната и чужбина, технически лица. На завършилите квалификационни курсове и обучение се издават сертификати от Софийския университет „Св. Климент Охридски”.

Директор на ЦСППО – проф. д-р Лилия Райчева
кабинет: 37, ет. ІІ
тел: 9308 212
е-mail: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.

Административен секретар – г-жа Ася Качева
Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.

каб. 32, ет II
тел. 9308 202

 

Фотография

Ф.х. инж. Антоан Божинов, Ангел Гюров, Желю Кабзамалов, Зафер Галибов, доц. Петър Абаджиев,доц. д-р Росен Коларов
Записване до 30 септември 2014 г.

Тематично съдържание

Статичното фотографско изображение е дълбоко интегрирано в културата на съвременната технологична цивилизация. Курсът включва запознаване с класическия и цифровия фотографски процеси и основните области на тяхното приложение.

Подготовка

Придобиване на умения за използването на професионална фотографска техника, аксесоари и осветление. Усвояване на фундаментални знания за структурата и съдържанието на фотоизображението и неговата роля в съвременните комуникации.

Очаквани резултати

Създаване на фотоизображения и свободното боравене с изразните средства на фотографията в различните й приложения

Изисквания към участниците: Базови умения за работа с фотоапарат, висше или средно образование

Продължителност: 180 часа

Сертификат: За следдипломна квалификация от СУ „Св. Климент Охридски”

Форма на изпит: Курсови работи в различните дисциплини и курсов проект

Цена: 830 лв - на 2 равни вноски - при записване и в средата на курса

Минимален брой участници: 10
Курсът стартира след приемането на документите на минималния брой курсисти

За повече информация се обърнете на e-mail: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. (Антоан Божинов, ръководител на курса)

 

ПРАКТИЧЕСКА НОВИНАРСКА ЖУРНАЛИСТИКА - за начинаещи

Интензивен съботно-неделен едномесечен курс (9.03 – 06.04. 2014)

Валерий Тодоров, Симеон Василев, д-р Валери Маринов, Евгени Петров

Тематично съдържание

Курсът има за цел да даде основни теоретически познания и практически умения за съвременната медийна комуникация. Преминават се всички етапи от производството на новини: от планирането и избора на обект и събеседник, през характеристиките на жанровата система (със специално внимание върху кореспонденцията, интервюто и репортажа) до реализацията на материала и техниките на въздействие върху аудиторията. 

Подготовка

Курсът от лекции и упражнения се води от изявени и доказани медийни практици. Той включва учебните дисциплини Психология на комуникациятаСпецифика на медиите ипрактически индивидуални занятия по печатна, радио-, телевизионна и онлайн журналистика. Упражняват се умения за поведение пред камерата, техники на говор пред микрофона, култура на речта.

Очаквани резултати:
Курсистите да получат основни теоретически познания и практически умения, необходими им за работа в медиите.

Изисквания към участниците:

Висше или средно образование, основна компютърна и езикова грамотност.

Продължителност: 40 часа

Сертификат:

За следдипломна квалификация от СУ „Св. Климент Охридски”

Форма на изпит:

Курсов проект и тест

Цена: 290 лв.

Минимален брой участници: 10

 

ПРАКТИЧЕСКА НОВИНАРСКА ЖУРНАЛИСТИКА - за напреднали (работещи в медии)

Интензивен съботно-неделен едномесечен курс (9.03 – 06.04 2014)

Валерий Тодоров, Симеон Василев, д-р Валери Маринов, Евгени Петров

Тематично съдържание

Курсът има за цел да доразвие и обнови теоретическите познания и да обогати практическите умения на участниците за съвременната медийна комуникация. Целта е да се овладеят професионални техники при подготовката и реализацията на информационни жанрове и форми, съобразени с динамиката на програмата и параметрите на аудиторията.

Подготовка

Курсът от лекции и упражнения се води от изявени и доказани медийни практици. Той включва учебните дисциплини Психология на комуникациятаСпецифика на медиите ипрактически индивидуални занятия по печатна, радио-, телевизионна и онлайн журналистика. Упражняват се умения за поведение пред камерата, техники на говор пред микрофона, култура на речта, както и основни параметри на продуцентска дейност.

Очаквани резултати:

Курсистите да оптимизират основните си теоретически познания и да усъвършенстват практическите си умения, необходими им за работа в медиите.

Изисквания към участниците:

Висше образование, основна компютърна, медийна и езикова грамотност.

Продължителност: 40 часа

Сертификат:

За следдипломна квалификация от СУ „Св. Климент Охридски”

Форма на изпит:

Курсов проект и тест

Цена: 290 лв.

Минимален брой участници: 10

 

ПРОДУЦЕНТСТВО НА МЕДИЙНИ ИНФОРМАЦИОННИ ФОРМИ

Интензивен съботно-неделен едномесечен курс (9.03 – 06.04. 2014)

Доц. д-р Лилия Райчева, Симеон Василев, Валерий Тодоров

Тематично съдържание

Курсът има за цел да даде основни теоретически познания за съвременната медийна система и за нейната нормативна уредба, както и да предложи усвояване на практически умения за продуцентството на медийни информационни форми. Това включва различните етапи на процеса – от планирането и организацията през бюджетирането до производството на разнообразните жанрове и програмни модули.

Подготовка

Курсът от лекции и упражнения се води от изявени и доказани медийни професионалисти. Той включва учебните дисциплини Специфика на медиите, Принципи на редакционната дейност, Планиране и програмиране, Административен и програмен мениджмънт, Продуктов мениджмънт. Програмата предвижда и практически занятия за усвояване на теоретическия материал, за редакционната уредба и за решаване на различни професионални казуси.

Очаквани резултати:

Курсистите да получат основни теоретически познания и практически умения, необходими им за продуцирането на медийни информационни форми.

Изисквания към участниците:

Висше или средно образование, основна компютърна и езикова грамотност.

Продължителност: 40 часа

Сертификат:

За следдипломна квалификация от СУ „Св. Климент Охридски”

Форма на изпит:

Курсов проект и тест

Цена: 290 лв.

Минимален брой участници: 10

 

КОРЕСПОНДЕНТЪТ В СТРАНАТА И ЧУЖБИНА

Интензивен съботно-неделен едномесечен курс (9.03 – 06.04. 2014)

Симеон Василев, Валерий Тодоров

Тематично съдържание

Курсът има за цел да даде основни теоретически познания за съвременната медийна система и за нейната нормативна уредба, както и да предложи усвояването на практически умения за дейността на кореспондента в страната и чужбина. Това включва различните етапи на процеса – от планирането и организацията през бюджетирането до производството на разнообразните жанрове и програмни модули.

Подготовка

Курсът от лекции и упражнения се води от изявени и доказани медийни професионалисти с многогодишна кореспондентска практика. Той включва учебните дисциплини Специфика на медиите, Организация и дейност на кореспондентския пункт, Журналистически жанрове и форми, Информация (интервю, репортаж), Публицистика (анализ, коментар), Разследваща журналистика.

Очаквани резултати:

Курсистите да получат основни теоретически познания и практически умения, необходими им за функционирането им като медийни кореспонденти.

Изисквания към участниците:

Висше образование, основна компютърна и езикова грамотност.

Продължителност: 40 часа

Сертификат:

За следдипломна квалификация от СУ „Св. Климент Охридски”

Форма на изпит:

Курсов проект и тест

Цена: 290 лв.

Минимален брой участници: 10

 

РАБОТА С МЕДИИТЕ

Интензивен съботно-неделен едномесечен курс (9.03 – 06.04.2014)

Доц. д-р Лилия Райчева, доц. д-р Райна Николова, Симеон Василев, Валерий Тодоров, д-р Валери Маринов, Евгени Петров

Тематично съдържание

Курсът е предназначен да улесни контактите с медиите на работещите в различни институции. Неговата цел е да даде основни теоретически познания за медийната система и за нейната нормативна уредба, както и практически умения за съвременната медийна комуникация.

Подготовка

Курсът от лекции и упражнения се води от изявени и доказани медийни професионалисти. Той включва учебните дисциплини Специфика на медиите, Нормативна уредба и практически индивидуални занятия по печатна, радио-, телевизионна и онлайн журналистика, включваща информация за редакционната уредба и за решаване на различни професионални казуси.

Очаквани резултати:

Курсистите да получат основни теорeтически познания и практически умения, необходими им за комуникация с медиите.

Изисквания към участниците:

Висше или средно образование, основна компютърна и езикова грамотност.

Продължителност: 40 часа

Сертификат:

За следдипломна квалификация от СУ „Св. Климент Охридски”

Форма на изпит:

Курсов проект и тест

Цена: 290 лв.

Минимален брой участници: 10

 

Квалификационни курсове:

Индивидуална следдипломна професионална квалификация по индивидуален план по "Графичен дизайн", „Пъблик рилейшънс и реклама”, „Международна журналистика” и „Телевизионна журналистика” за завършили висше образование. 
Продължителност 12 м. 
Цена 960 лв. 
Завършване 
Изпит след всяка дисциплина, защита на дипломна работа.

 

Курс по пресфотография

водещ Пламен Петров
Специализираният курс по пресфотография към Центъра за следдипломно професионално и продължаващо обучение на ФЖМК приема курсисти за учебната 2012 - 2013 г. Кандидатите трябва да са със завършено средно образование и да притежават основни умения и познания в областта на фотографията. 
Курсът включва запознаване със специфичните знания и умения в сферата на фотожурналистиката. Хорариумът му е от 26 учебни часа и ще се проведе в 13 занятия по 2 уч.часа в почивните дни на седмицата.
Учебен план 
Сертификат за следдипломна квалификация от СУ „Св. Климент Охридски”
Форма на изпит – курсов проект.

Цена на курса - 210 лв.
Минимален брой кандидати за започване на курса - 10
Курсът стартира след приемането на документите на минималния брой курсисти

 

Творческа фотография (за напреднали)

Ф.х. Антоан Божинов

Тематично съдържание

Фотографията е най-масовото хоби в света и същевременно едно от основните съвременни визуални изкуства. Курсът включва исторически обзор на тенденциите в развитието на творческата фотография и анализ на мястото на медиата в съвременното изкуство.

Подготовка

Усвояване на знания за езика и изразните средства на творческата фотография в исторически план и днес. Придобиване на умения за създаване на артистичен фотографски продукт.

Очаквани резултати

Знания и умения в областта на творческата фотография

Изисквания към участниците: Основни познания в областта на създаването на фотоизображение, висше или средно образование

Продължителност: 30 часа занятия - през почивните дни на седмицата по 2 уч. часа.

Сертификат: За следдипломна квалификация от СУ „Св. Климент Охридски”

Форма на изпит: Тест и курсов проект

Цена: 210 лв.

Минимален брой участници: 10

За повече информация се обърнете на e-mail: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. (Антоан Божинов, ръководител на курса)

 

Реализация на тв предавания и компютърен звуков и видео монтаж

Курсът е предназначен за кандидати, които желаят да работят в националната, в регионални и локални ефирни и кабелни телевизионни станции като специалисти със средно образование, придобито в Школата по журналистика. Съдържанието и методиката на обучение на курсистите е предназначено за овладяване на съвременни умения и знания за работа като организатори на предавания, работа с модерна видео и звукова телевизионна техника, монтажна дейност. При обучението по компютърен звуков монтаж курсистите се запознават с основите на цифровия звукозапис, амплитудно-честотната обработка на звуков сигнал, многоканален запис и монтаж чрез компютърна обработка на звуковия сигнал. Възможности за реализация: в телевизионни канали, във видеозаписни и рекламни фирми и филмови къщи.

Продължителност на обучение: 4 месеца

Форма на обучение: редовно

Цена: 500 лв.

 

Основи на креативното мислене

проф. д-р Здравко Райков

Тематично съдържание

В динамично променящия се глобален свят познати и доскоро добре работещи подходи все по-трудно осигуряват очакваните резултати. Решението на този задълбочаващ се проблем е в креативността: днес тя е не просто важен, а ключов ресурс за просперитета както на отделната личност и организация, така и на всяко общество. За да достигаме целите си, дейността ни трябва да се основава на оригинални идеи, нестандартни решения, неочаквани перспективи...Семинарът “Основи на креативното мислене” ще въведе участниците в същността на креативността. Те ще се запознаят с евристичния заряд на креативното мислене, ще се научат да кристализират и реализират в дейността си собствения си креативен потенциал и така да намират ефективни решения, благоприятни възможности и необичайни алтернативи.

Подготовка

Промените в реалността, които изискват нестандартни решения и нови перспективи. Конвенционално и креативно мислене. Предимства на креативното мислене пред логичното и последователно мислене. Генериране на идеи: модели, подходи. Ролята на тенденциите - социални, икономически, културни и др. Информацията като източник на креативност. Основни креативни техники. Защо е много важно да държим сметка за контекста. Как да си осигурим така нужния ни различен подход към привичното. Начинът на живот като фактор за раждането на неординарни решения: храна за нестандартно мислене. Изкуството да надникнем в бъдещето: как да забелязваме очертаващи се тенденции. Креативният капитал или за перспективите на креативното мислене и поведение.

Очаквани резултати

Участниците в семинара ще се научат как да мислят нестандартно, да намират алтернативни решения, да раждат оригинални идеи, да бъдат успешни в условията на непознати предизвикателства.

Изисквания към участниците: Висше или средно образование

Продължителност: 30 часа лекции. Обучението продължава 6 последователни седмици (в събота или в неделя) по 5 часа

Сертификат: За следдипломна квалификация от СУ „Св. Климент Охридски”

Форма на изпит: Курсов проект по избрана от участниците тема

Цена: 210 лв.

Минимален брой участници: 10

 

Креативният бизнес

проф. д-р Здравко Райков

Тематично съдържание

Някога лидери в икономиката бяха индустриални гиганти - металургия, промишленост, машиностроене, автомобилостроене... Днес те не присъстват сред най-ценените марки в света - седем от топ десете компании са високотехнологични фирми. В света на икономиката се извършва революция - на мястото на традиционният бизнес се задава креативният бизнес. Лекциите ще запознаят слушателите с раждането и развитието на креативната икономика в света - от Ню Йорк до Рио де Жанейро, от Бейрут до Вилнюс... Многото наблюдения, факти, резултати от различни - социологически, социално-психологически, икономически и др. проучвания, ще разкрият пред студентите основни тенденции, които променят неимоверно света днес и ще го изправят пред непознати предизвикателства в близките десетилетия.

Подготовка

За глобалните тенденции и илюзорната икономика. Кой е богат днес - променящите се критерии на ЕС. Икономиката, основана на физически капитал се замества от икономика основана на идеи. Закони на креативният бизнес. Различия между креативната класа и останалите класи. Изкуството да се генерират креативни решения и да се създават непознати ценности.Глобален индекс на креативността. Микротенденциите като генератори на креативни идеи. Основни принципи на креативния мениджър. Креативната личност като фактор за увеличаване на иновационния капитал, източник на конкурентни преимущества и с неограничен потенциал за създаване на добавена стойност.

Очаквани резултати

Курсът ще запознае участниците със същността на креативният бизнес и възможностите му да генерира печеливши идеи и резултати. Знанията, които ще получат, ще им предоставят неподозирани алтернативи за тяхната професионална и социална реализация.

Изисквания към участниците: Висше или средно образование

Продължителност: 30 часа лекции. Обучението продължава 6 последователни седмици (в събота или в неделя) по 5 часа

Сертификат: За следдипломна квалификация от СУ „Св. Климент Охридски”

Форма на изпит: Курсов проект по избрана от участниците тема

Цена: 210 лв.

Минимален брой участници: 10

 

Как да печелим от идеите си

проф. д-р Здравко Райков

Тематично съдържание

Слушателите ще се запознаят със същността и потенциала на креативното мислене да генерира печеливши идеи и да осигурява финансова независимост. Теоретичните познания ще бъдат допълвани с реални и удивителни истории на хора от света и у нас, забогатели благодарение на нестандартните си хрумвания.

Подготовка

Социалният капитал от това, че печелиш повече от другите: победители и неудачници. Парите и качеството на живота. Пари и секс. Основни митове за правенето на пари. Нецелесъобразното поведение или защо бедните вършат неща, от които още повече обедняват. Защо отличниците и трудохолиците не са богати? Как мислят новите милионери? Тайните на успешните предприемачи. Способността да намираш необичайни, но печеливши решения на проблеми. Кога едно оригинално хрумване се превръща в доходоносно начинание? Правилата, които трябва да нарушиш, за да забогатееш. Изкуството да се правят пари.

Очаквани резултати: Знанията, които ще получат участниците в курса, ще им бъдат особено полезни при осигуряване на собственото им финансово бъдеще.

Изисквания към участниците: Висше или средно образование

Продължителност: 30 часа лекции. Обучението продължава 6 последователни седмици (в събота или в неделя) по 5 часа.

Сертификат: За следдипломна квалификация от СУ „Св. Климент Охридски”

Форма на изпит: Курсов проект по избрана от участниците тема.

Цена: 210 лв.

Минимален брой участници: 10

 

PR: технологията на успеха

проф. д-р Здравко Райков

Тематично съдържание

Целта на този курс е да въведе участниците в социалната технология PR (Public Relations, Връзки с обществеността). Те ще получат познания за същността на PR, ще се запознаят с неговите възможности за разрешаване на различни професионални и социални проблеми. Участниците ще се запознаят с базисни предпоставки за осъществяване на оптимална комуникация в условията на динамично изменящи се и нестандартни ситуации. Обучението е в духа на най-новите тенденции в развитието на PR в условията на глобализацията и постинформационното общество.

Подготовка

Как да впечатляваме другите? Как да убеждаваме потребителите, че си заслужава да купуват точно нашите продукти или услуги? Как да сразяваме конкурентите си? Защо първи умират тези, които не могат или не искат да се приспособяват към новите условия? PR: технологията на успеха. PR и медии. Основни PR-техники: същностни характеристики, предимства и недостатъци. Нейминг-ефектът. “Черният PR”: същност, действия и противодействия. Гафът в PR и как да не го допускаме в комуникацията си. Основни предпоставки за ефективен PR. Социалният капитал, създаван от PR - добавена стойност във все по-конкурентния свят.

Очаквани резултати

Участниците в обучението ще получат познания за PR-технологията и ще се научат да използват нейните възможности за постигане на оптимални резултати в своята дейност.

Изисквания към участниците: Висше или средно образование

Продължителност: 30 часа лекции. Обучението продължава 6 последователни седмици (в събота или в неделя) по 5 часа.

Сертификат: За следдипломна квалификация от СУ „Св. Климент Охридски”

Форма на изпит: Курсов проект по избрана от участниците тема

Цена: 210 лв.

Минимален брой участници: 10


Звуков монтаж и радиопрограми

Кристина Цанова, Таня Симеонова, Захари Миленков, Антон Митов, Доц.д-р Адриан Георгиев и Ясен Вакашински

Тематично съдържание

В съвременната радиопрактика звуковият монтаж е основен съставен елемент. С навлизането на новите технологии аналоговият монтаж е заменен от по-функционалните и удобни софтуерни решения. Курсът включва проследяване на основните характеристики и възможности за звуков монтаж, предназначен за нуждите на радиопрограмите и работата в звукозаписно студио.

Подготовка

Основни знания по радиокомуникация, радиосистеми и програмиране. Формиране на определен опит за техниката и технологията на радиопредаванията. Получаване на практически умения за компютърен звуков монтаж – по отношение на текстово звучене, звукова документалистика, музикално редактиране, изработване на звукови сигнали (джингли) и реклами.

Очаквани резултати

Знания и умения за компютърен звуков монтаж – за работа в звукозаписни студия и радиостанциите.

Изисквания към участниците : Основна компютърна грамотност, висше или средно образование, владеене на английски език е предимство.

Продължителност: 190 часа

Сертификат: За следдипломна квалификация от СУ „Св. Климент Охридски”

Форма на изпит: Курсов проект

Цена: 970 лв.

Минимален брой участници: 10

 

Творческо писане (Основни техники на писане в журналистиката)

Интензивен съботно-неделен курс

Проф. д-р Тотка Монова

Тематично съдържание

Курсът е ориентиран към прагматиката и има за цел на основата на конкретно теоретично знание участниците да овладеят техники и умения, свързани с писането на текстове в конкретни жанрови форми. Анализират се и се изучават типични образци в отделните жанрове. Специално внимание се отделя на опита и постиженията на световно известни журналисти. Творческата лаборатория на изявени и всепризнати майстори в отделните жанрове (Ърнест Хемингуей, Труман Капоти, Ришард Капушчински, Ориана Фалачи, Габриел Гарсиа Маркес, Стъдз Търкъл, Хънтър Томпсън и др.) – се представя в хода на упражненията, когато се анализират и текстовете, написани от самите курсисти.

Подготовка

Курсът от лекции и упражнения представя класически репортерски техники; основно внимание е отделено на специфичната техника на журналистическото интервю и на етапите на подготовка за интервюто; изучават се принципите на изграждане на журналистическия текст, формират се умения за езикова и стилистична редакция на текста. Участниците получават подробна библиография.

Очаквани резултати

Изграждане на умения за писане и редактиране на текстове в основните журналистически жанрове – репортаж, интервю, коментар. При желание от страна на участниците могат да бъдат включени и жанрове като рецензия, есе, портрет.

Изисквания към участниците: Интерес към журналистическия творчески процес, добра езикова грамотност и компетентност. Висше или средно образование. Групите не са смесени – всички участници в една група трябва да имат еднакво базисно образование, съответно средно или висше (бакалавър).

Продължителност: 42 часа (30 часа лекции, 12 часа упражнения). Обучението продължава 7 последователни седмици – в събота или в неделя – по 6 часа.

Сертификат: За следдипломна квалификация от СУ „Св. Климент Охридски”

Форма на изпит: Курсова задача и портфолио, съдържащо не по-малко от 5 текста, написани в различни журналистически жанрове по избрани от участниците теми.

Цена: 450 лв.

Минимален брой участници: 10 - 12

 

Графичен дизайн

Едномесечен интензивен съботно-неделен курс

Доц. д-р Веселина Вълканова,
Докт. Росен Тодоровски,
Докт. Галина Маркова

Тематично съдържание

Днес медиите и съвременните комуникации са повече от всякога визуално ориентирани, а графичният дизайн се утвърди като много актуален инструмент за повишаване на риторическата ефективност на комуникацията. Целта на курса е да подпомогне усвояването на нов визуален език, да предаде знания за принципите на дизайна, композицията, типографията, фотографията, цвета и другите съществени компоненти на визуалната грамотност.

Подготовка

Курсът от лек­ции и упражнения съ­дър­жа ос­нов­ни поз­на­ния по те­ори­ята, историята и културата на графичната комуникация, както и по нейната среда: включени са теми, посветени на специфичните закономерности на визуално представяне на, вестници, списания, бюлетини, книги, реклама, уеб платформи.

Очаквани резултати

Знания и умения за реализиране на визуални проекти в различен формат с помощта на специализирани приложения за страниране и обработка на изображения

Изисквания към участниците: Мотивация и интерес към визуалното представяне на информацията, обща подготовка по комуникации и дизайн, висше или средно образование

Продължителност: 48 часа

Сертификат: За следдипломна квалификация от СУ „Св. Климент Охридски”

Форма на изпит: Тест и курсов проект

Цена: 800 лв.

Минимален брой участници: 10-12 

 

Спортно репортерство

Доц. д-р Ефрем Ефремов
Владислава Лазарова

Тематично съдържание

Качеството на спортното репортерство в българските медии е въпрос на множество дискусии през последните години. Интересът към спортната журналистика обаче продължава да бъде висок и необходимостта от подобен курс е налице. Курсът включва запознаване с основните правила на репортерството и тенденциите на развитието му.

Подготовка

Изграждане на навици при подготовката и оформянето на спортния репортаж. Формиране на знания за основните правила на репортерството. Натрупване на опит в отразяването на спортно събитие.

Очаквани резултати

Натрупване на знания и прилагането на практика на основните правила на репортерството в спорта.

Изисквания към участниците: Основни познания в областта на журналистиката, интерес и базови знания в областта на спорта, висше или средно образование

Продължителност: 30 часа

Сертификат: За следдипломна квалификация от СУ „Св. Климент Охридски”

Форма на изпит: Тест и курсов проект

Цена: 200 лв.

Минимален брой участници: 10-15

 

Управление на бренда (Бренд мениджмънт)

д-р Румяна Абаджимаринова

Тематично съдържание

Курсът има за цел да запознае обучаващите се с основните способи по изграждането на образа на търговската марка и превръщането й в бренд, а също така и с активите, негативите и целите на бренда, неговото управление с помощта на интегрираните маркетингови комуникации (позициониране, обезпечаване известността на притежателя на бренда, форми на публично комуникиране), психологическите и интеркултурните аспекти в процеса на неговото изграждане (стратегии) и възприемане, територията му на действие –защита на интелектуални права, както и с различното му приложение – класификация.

Подготовка

Формиране знания и определен за изграждане образа на марката. Умение да се диференцира и открои продуктовия или корпоротивен бренд от този на конкурентите и налагането му на пазара или в публичното пространство.

Очаквани резултати

Знания и умения за изграждане образа на стоков или корпоративен бренд; планиране и реализиране на бренд комуникативни програми.

Изисквания към участниците: Основни познания в областта на маркетинга, рекламата и публичните комуникации, висше или средно образование

Продължителност: 30 часа

Сертификат: За следдипломна квалификация от СУ „Св. Климент Охридски”

Форма на изпит: Изработване на изпитен проект за провеждане на рекламна кампания по предварително зададена технологична карта.

Цена: 210 лв.

Минимален брой участници: 10-15

 

И-мейл маркетингови кампании

Гл. ас. д-р Бисер Златанов

Тематично съдържание

И-мейл кампаниите са отлично средство за привличане на потребители и увеличаване на приходите на компаниите. Целта на курса е придобиването на знания и практически умения при подготовката и изпълнението на и-мейл кампании. За добиването на тези умения курсът предвижда запознаване с основни правила и познания, които са определящи за успеха на и-мейл кампаниите.

Подготовка

Приложение на софтуера за измерване на резултатите от кампаниите. Анализ на подробни резултати от 3 реални кампании и подготовка и изработване на нюзлетъри. Анализ и методи за подобряване на резултатите от и-мейл кампании, запознаване с методите за RFM анализ и практическо използване на HTML шаблони (темплейти), набиране на списък с абонати.

Очаквани резултати

Способност за осъществяване на и-мейл кампании (тестови), анализ на резултатите и методите за подбряването им.

Изисквания към участниците: Основна компютърна грамотност, висше или средно образование

Продължителност: 30 часа

Сертификат: За следдипломна квалификация от СУ „Св. Климент Охридски”

Форма на изпит: Практически проект + Тест

Цена: 210 лв.

Минимален брой участници: 10-15

 

Медиен маркетинг

Проф. дсн Петранка Филева, гл. ас. д-р Бисер Златанов

Тематично съдържание

Бъдещето на медийния маркетинг все повече се свързва с успеха на социалните мрежи и с възхода на Social media marketing. Курсът цели да запознае в разширен вариант курсистите с основни принципи на маркетинга и промените, които настъпват в тази област.

Подготовка

Формиране знания и определен опит при маркетингов анализ на медийния пазар, управление на програмна и търговска дейност в медийните организации. Умение да се използват традиционния маркетинг, маркетингът на взаимоотношенията и social media marketing.

Очаквани резултати

Знания и умения за осъществяване на маркетингов план и анализ; отграничаване и използване на различни маркетингови подходи при реализиране на стратегии

Изисквания към участниците: Основни познания в областта на маркетинга, висше или средно образование

Продължителност: 180 часа

Сертификат: За следдипломна квалификация от СУ „Св. Климент Охридски”

Форма на изпит: Тест и курсов проект

Цена: 1 200 лв.

Минимален брой участници: 10

 

Основи на медийния маркетинг

Проф. дсн Петранка Филева, гл. ас. д-р Бисер Златанов

Тематично съдържание

Курсът цели да запознае курсистите с основни принципи на маркетинга и промените, които настъпват в тази област с появата на социалните мрежи. Съдържанието на курса обхваща паралелно с това анализ на тенденции в световното развитие на електронните и печатните масмедии и анализ на пазара им в България.

Подготовка

Формиране знания и определен опит при маркетингов анализ на медийния пазар, управление на програмна и търговска дейност в медийните организации. Умение да се използват традиционния маркетинг, маркетингът на взаимоотношенията и social media marketing.

Очаквани резултати

Знания и умения за осъществяване на маркетингов план и анализ; отграничаване и използване на различни маркетингови подходи при реализиране на стратегии

Изисквания към участниците: Основни познания в областта на маркетинга, висше или средно образование

Продължителност: 30 часа

Сертификат: За следдипломна квалификация от СУ „Св. Климент Охридски”

Форма на изпит: Тест

Цена: 210 лв.

Минимален брой участници: 10-15

02/93083790202/93083790237902/9308379 при административен секретар – г-жа Ася Качева, каб. 60, тел 02/9308379, Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.

Работно време: всекивторник, сряда и четвъртък от 11 до 15 часа

Необходими документи:

  1. Копие от диплом за завършена образователна степен;
  2. Копие от документ за платена по банков път такса.

Заплащане:

По банков път в банков клон на всяка търговска банка (без БНБ) по банковата сметка на СУ „Св. Климент Охридски”:

БНБ – ЦУ
IBAN: BG52 BNBG9661 3100 1743 01 
Банка: БНБ; BIC CODE: BNBGBGSD 
Титуляр: СУ „Св. Климент Охридски”

Задължено лице (вносител): трите имена,ФЖМК-ЦСППО

 

 Записванията започват от 1-ви септември

 

Още от същия автор