Някакъв пореден хейтър написал пост, в който показал тунел в Норвегия, който струвал 4,898 млн. евро. на километър и го "сравнил" с проектирания за Кресненското Дефиле, който щял да струва 67,5 млн. евро на километър. И о, ужас - вижте в България как се краде: 14 пъти по-скъпо било от Норвегия!!! И да, споделено е 12 хиляди пъти. Тоест народът е видял това. Вероятно голяма част са повярвали.
А сега фактите. Някои неща обективно правят българският тунел значително по-скъп от норвежкия. Ще ви ги загатна под формата на въпроси:
- Дали е важна твърдостта на скалата?
- Дали е важно дали е в земетръсен район или не е?
- Дали е важно дали е една тръба с две ленти и широчина 9 метра или са две тръби с по две ленти и широчина 10,2 метра всяка?
- Дали е важно дали има 6 броя напречни връзки между двете тръби?
- Дали е важно, че ще има множество уширения за места за отбиване и почивка?
- Дали е важно, че проекта включва проектиране и строителство на обслужващия тунела път към южния изход на магистралата?
- Дали е важно, че ще има и площадка за хеликоптери?
- Дали е важно дали се очаква лек трафик и съответно обикновена слаба вентилационна система или натоварен магистрален трафик с модерна такава?
Обаче хейти Ганьо, хули. Ти си знаеш най-добре. Зелените политически хулигани току виж ще провалят проекта с подобни партенки. ОК, може в крайна сметка да няма тунел и да няма магистрала. Дали ще е по-добре за екологията? Дали ще е по-добре за България?