NOKIA промени политиката си в търсене на нови предизвикателства

NOKIA промени политиката си в търсене на нови предизвикателстваСлед като Microsoft погълна финландската компания NOKIA, мнозина си помислиха, че тя ще спре да съществува. Всъщност беше продадено единствено поделението й за мобилни технологии, а компанията се преориентира, и то успешно, към нови продукти в търсене на незаети пазарни ниши.

В тази връзка финландците обявиха, че приложението Here Maps вече не е само в бета версия, а може свободно да се ползва. Освен това беше обявена разработката Z Laucher, която ще е в основата на първия таблет NOKIA с Android. Така може да се каже, че финландците окончателно са се пренасочили към тази операционна система, за сметка на Windows Phone.

 

За сделката с Microsoft от NOKIA получиха свеж капитал в размер на 7,17 млрд. долара, а софтуерният гигант - правото да произвежда смартфони под бранда NOKIA, нещо от което се отказа много бързо. Финландците няма да имат право да пускат телефони, използвайки марката до октомври 2016 година, както и да я отдават под лиценз. В деня, когато беше обявена сделката, от NOKIA съобщиха, че компанията се поема от Раджив Сура, който обяви, че тя се преориентира към развитието на нови услуги, като приложения за картография и навигация, разработки на телекомуникационна техника и лицензирани нови технологии. А картографските услуги на NOKIA се смятат за едни от най-добрите в света, и на тях се основават навигационните системи на някои от най-големите автомобилни производители като Audi, VW, Ford, Mercedes и др.Освен това картите на NOKIA се ползват от IT компании като Amazon, Yahoo, Facebook и не на последно място от Microsoft. В този смисъл тези разработки могат да се окажат действително сериозен бизнес сегмент. След като се отърва от губещия отдел за мобилни технологии, NOKIA регистрира и много бърз растеж в печалбите. Така за последната четвърт на 2014 година оперативната печалба на Nokia Solutions and Networks, звеното занимаващо се с по-горе споменатите разработки, достигна 470 млн. долара. Електронното издание на Gaseta.ru припомня, че мрежите на руските мобилни оператори също се базират на технологичните разработки на NOKIA.

 

В потвърждение на факта, че NOKIA все още е жива, дойде и информацията за представянето на първия таблет на компанията N1, разработка на Nokia Technologies и Foxcon, един от основните партньори на Aple. Така в известен смисъл продажбата на подразделението за мобилни технологии допринесе за оздравяването на компанията и до предпоставки за развитие на нови продукти, с които да се търсят свободни ниши на други пазари. Производството на нови апарати, макар и важно, не е единственият начин за успешното използване на марката NOKIA. Ето защо не може да се твърди, че NOKIA вече не съществува, а кой знае може би след изтичане на забраната на пазара отново ще се появят смартфони с тази марка, но произведени вече от една възродена компания.

 

Превод: Мартин Иванов

По материали на Gazeta.ru

 

 

 

+ФорумЪт

Още от същия автор