Минималистично изкуство в Instagram

Анна и Даниел публикуват само това, което може да накара хората да реагиратДвама испанци създават дизайнерски автопортрети, играейки с цветовете

Анна Девис и Даниел Руеда показват на дело как минималистичното изкуство може да привлече публика в социални платформи като Instagram. Те създават дизайнерски портрети, играейки си с цветовете. Как ви се струва с помощта на червена шапка да изобразите яйце на очи на стената или усмихнато човече с два балона и червена пола?

Всичко това са снимки, родени от хрумванията на Ана и Даниел и претворени с най-прости средства като тиксо и картон.

 

„Ако трябва да определя работата ни с три думи, това биха били- креативност, удоволствие и минимализъм", казва Анна. „И цвят", добавя Даниел. „Правилно, четири са", съгласява се тя с усмивка. Техните произведения на минималистичното изкуство публикуват в Instagram, където имат над половин милион последователи. Снимките им са всичко- игра с перспективите и разказване на истории, които удовлетворяват околните или създават асоциации като снимката на Аннна с един чадър до прозорец претворен на една стена, и създаващ представа за истински дъжд.

 

По-голяма част от снимките си са направили пътувайки по време на отпуските си. Двамата живеят във Валенсия, където заедно работят върху развитието на нови идеи Големият и успех в социалните медии е изненадал самите тях. „Това е наистина лудост, защото ако си помисли човек става въпрос за нещо, което правим в свободното време", признава Даниел. Днес по думите му правенето на подобни снимки се е превърнало в нещо като нова професия. „Мисля че това, което се харесва на хората е, че нашите снимки са много добре структурирани с ясни линии и композиция, но преди всичко ние не преставаме да търсим нови креативни идеи", добавят той.

 

Минималистичното изкуство в Instagram изглежда такаМинималистичното изкуство в Instagram изглежда така

 

Двамата с Анна се запознали по време на следването си. Даниел е архитект, а Анна е графичен дизайнер. Те обаче почти не упражняват професиите си, защото все повече фирми ги ангажират, забелязали техните снимки в социалните медии. Изпращат им техните продукти като часовници или дрехи за да развият с помощта на креативни идеи техния маркетинг. Както якето на една френска марка за дрехи, което двамата трябва да разработят в темата „Скритата игра зад цветовете".

 

„Всичко изглежда много просто, но не е точно така защото трябва да планираме всичко до последния момент. Да намерим правилните материали, така че всичко да изглежда както си го представяме. Пътят към снимката може да се окаже доста дълъг", разкрива Анна.

 

Техните снимки разказват истории и създават асоциацииТехните снимки разказват истории и създават асоциации

 

В това число влиза и намирането на точната локация, която по правило не може да се открие в старата градска част на Валенсия. За целта им е необходимо място в не дотам привлекателната индустриална част на града в близост до брега, където може да има минималистични обекти с ясна геометрична форма. Намират подходящото място -една сива фасада на второстепенна уличка в близост до оживен път. „Всичко което трябва да направим е да изградим кулисите и да изчакаме да падне слънцето", казва Даниел. „Това е проблемът на Валенсия – постоянното слънчево време", добавя Анна. Най-накрая с помощта на тиксо и картон кулисите са готови, но за да позволят слънчевите лъчи направата на перфектните снимки трябва да изчакат още два часа.

 

У дома подбират най-подходящите от близо 400 снимки, които да постнат в социалната мрежа. Стратегията им за възможно повече реакции е проста:"Публикуваме неща, от които сме наистина убедени, че ще предизвикат реакция, а зад тях се крие много работа", признава Даниел. „Хората реагират само тогава, когато видят най-доброто, а това може да ни помогне да постигаме съвършенството", добавя той. И работата им не остава невъзнаградена, защото само за няколко дни снимката се е харесала на повече от 33 хил. души.

 

Анна и Даниел с готовност експериментират върху нови идеи като кратки вертикални видеоклипове, които са подходящи за феновете на друга мрежа - Фейсбук, които биха ги гледали с удоволствие на своя смартфон, защото има толкова много духовити истории, които си заслужава да се разкажат.

 

Мартин Иванов

По материали на „Дойче Веле"

Снимки: „Дойче Веле"

 

 

 

Още от същия автор