Над 300 млади фермери се включиха в една нетрадиционна акция в социалната платформа Instagram, с цел да разкажат и покажат реални картини от ежедневието си - съвсем различни от онези, показвани в популярни телевизионни формати като „Фермер си търси жена". Под meinklischeemoment младо момиче разказва: „За мен клишетата са свързани с хора, които не ме познават, и често ме питат дали не следвам макроикономика или право", друго момиче се учудва на смаяната реакция на хората, разбирайки каква професия си е избрала.
„Целият ни живот се върти около работата ни", споделя потребителка с никнейм hofsafar.
В платформи като Instagram те могат да покажат реални картини от живота си
„Заедно със широкия аспект от задачи, земеделието и голямата отговорност за опазването на почвите и животните ми дават възможност да погледна в бъдещето, и прави възможно по-скоро да настроя стопанството си към предизвикателствата на бъдещото глобално развитие. Да, струва си да се учиш на земеделие", пише един от участниците в акцията. Тя се организира под мотото #AgrarChallenge от местния Форум за модерно земеделие.
И да разкажат за мечтите и стремежите си
Младите ни фермери са креативни и остроумни хора, които често се интересуват от различни области като техника, мода и изкуство. Активни са в социалните мрежи и ползват интернет в университета или на други обществени места, подобно на всички останали", заяви една от организаторките на акцията - Юлия Нисен, цитирана от специализирания портал agrarheute.com. Според нея целта на акцията е да покаже, че младите фермери противно на клишетата за хората, живеещи на село са креативни хора, представа съвсем различна от тази, налагана от телевизиите.